Lisans anlaşması gereği Turnitin programı yalnızca danışman üyeliği ile kullanılabilir. Sisteme giriş yapmak isteyen öğrencilerin Danışmanlarına başvurması gerekir. Danışman tarafından Turnitin hesaplarında sınıf oluşturularak öğrencinin ilgili sınıflara eklenmesi ve doküman gönderimi için sınıf anahtarının öğrenci ile paylaşılması gerekir.
Veritabanları sadece kütüphanede değil kampüs dışında da kullanılabilir. Kampüs dışından erişim sağlamak isteyen üniversite mensubu kullanıcılarımız Bilgisayar Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi'nden kurumsal e-posta adresi edindikten sonra (@yyu.edu.tr uzantılı) ekutuphane.yyu.edu.tr adresinden "Kayıt Ol" butonuna tıklayarak kayıt olabilirler. Form doldurma işlemi tamamlandıktan sonra aktivasyon linki ve şifre bilgisi ilgili e-posta adresine (@yyu.edu.tr) gönderilecektir. Kullanıcılarımız e-posta adreslerine gelen aktivasyon linkine tıklayarak hesaplarını aktive etmektedirler.
Evet. Web sayfasında erişime açıldığı duyurusu yapılan veritabanları kampüs içinde ve kampüs dışında Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi mensubu tüm kullancılar tarafından kullanılmaktadır.
Veritabanı abonelik istekleri yıl sonunda akademik ve idari birimlerden resmi yazı ile talep edilmektedir. Başkanlığımız bünyesinde talepler fiyat, bütçe durumu, kullanım istatistikleri vb. kriterler göz önüne alarak değerlendirir ve abonelik kararları verir.
Hayır, cezai durum ortadan kaldırılmadan kitap ayırtma işlemi yapamazsınız.
Hayır. Kütüphane ödünç verme ve kampüs dışı erişim hizmetlerinden yararlanabilmek için Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi mensubu olmanız gerekir. Kütüphane binası içerisinde diğer hizmetlerden ve kaynaklardan yararlanabilirsiniz.
Farklı üniversite mensubuysanız, kendi üniversite kütüphanenizle iletişime geçerek kütüphaneniz tarafından uygun görülmesi takdirde Kütüphaneler Arası Ödünç Sistemi (KİTS / ILL) ‘nden yararlanabilirsiniz.
Kurumumuz erişimine açılan elektronik kaynaklar ile kütüphane kataloğumuza kayıtlı basılı kitap ve tezlerimizin aynı anda taranmasıdır.
İntihal taraması ve raporu için üniversitemizde “Turnitin” yazılımı kullanılmaktadır. Tezler, ödevler, raporlar, vb. için kullanılır. Sistem doktora ve üzeri ünvana sahip kullanıcılarımız tarafından kullanıllır. Sisteme giriş yapmak isteyen hocalarımız yönetici hesabına (hilalseker@yyu.edu.tr) ad, soyad, bölüm ve kurumsal e-posta adreslerini göndererek başvuru yapabilirler. Programın kullanımı ile ilgili detaylı bilgilere, dokümanlara ve uyarılara kütüphanemiz web sayfası abone veri tabanları altında “Turnitin” başlığından erişebilir. (Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ )
Tez veri giriş formu (imzalı), elektronik ortamda onaysız tez (CD’ye pdf olarak aktarılmış şekilde), ilişik kesme belgesi.
Evet. Eser iadesi olduğunu belirtir bir notla beraber gönderi masrafları tarafınızdan karşılanmak ve kargoda yaşanabilecek sıkıntılara ilişkin tüm sorumluluğun size ait olması kaydıyla kütüphanemiz ödünç verme birimine kargo yoluyla iadelerinizi gönderebilirsiniz.
ÖNEMLİ: Ödünç aldığı eserleri bir başkası kanalıyla iade eden kullanıcıların daha sonra kütüphane sistemine girerek iade işlemini ve üzerindeki eserleri kontrol etmeleri gerekir.
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu gereğince üye/ödünç bilgileri üçüncü kişilerle paylaşılmaz.
Ödünç hizmetlerinden Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi akademik, idari personeli ile öğrencileri yararlanabilir.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Kütüphane Daire Başkanlığı Yönetmeliği gereğince ödünç alınan materyale (cildine, sayfalarına, ekine vb.) hasar verildiğinde ya da materyalin kaybedilmesi durumunda 18. maddenin a bendi gereğince kayıp / hasarlı eser işlemi gerektiren durumlarda kullanıcı, yıpratılan ve kaybedilen kütüphane materyalini öncelikle piyasadan aynen temin etmekle yükümlüdür.
Kitap iadesinde bir başkasının kitabınızı iade etmesi herhangi bir sorun teşkil etmemektedir.
Sistem 2 defa süre uzatmaya izin vermektedir.
Kitap geciktirme bedelleri, iade tarihinden 3 gün sonra işlemeye başlar. İade tarihinden sonraki ilk 3 gün içerisinde getirilen kitapların gecikme bedelleri hesaba işlenmemektedir. İade tarihinden sonra günlük cezai işlem ücreti 0.50 Krş. olup kullanıcının hesabına işlenmektedir.
"Kütüphane Hesabınız" butonundan giriş sağlayarak ödünç aldığınız kitabın bilgisine ve iade tarihine ulaşabilirsiniz.
Hesaba girişte ön lisans, lisans, yüksek lisans, doktora öğrencileri için Kullanıcı Adı: T.C. Kimlik Numarası, Şifre: Öğrenci Numarası. İdari ve Akademik personel için Kullanıcı Adı: T.C. Kimlik Numarası, Şifre: T.C. Kimlik Numarası
Detaylı bilgi için tıklayınız. http://librarycatalog.yyu.edu.tr/client/tr_TR/default/?
Ansiklopedi, sözlük, kılavuz, almanak v.b kaynaklar danışma kaynağıdır ve ödünç verilmemektedir.
Mezun kullanıcılarımız kütüphaneyi kullanabilirler fakat kullanıcı işlemlerinden faydalanamazlar. İlişiklerinin kesilmesi durumunda üyelikleri de sona erer.
ÖNEMLİ: Sınav dönemlerinde mezun öğrencilerimizin kütüphaneye gelip ders çalışmaları kütüphane yönetimince kabul edilmemektedir.
Hayır, kitap hangi kütüphaneden alındıysa oraya iade edilmek zorundadır.
Ön lisans ve lisans öğrencilerimiz için; Kullanıcı adı: T.C. Kimlik Numaranız, Şifre: Öğrenci Numaranız
Yüksek lisans, Doktora, İdari ve Akademik personelimiz için; Kullanıcı adı: T.C. Kimlik Numaranız - Şifre: T.C. Kimlik Numaranız
Ödünç alma personellerinden üyelik işlemleriniz için destek alabilirsiniz.
Kullanıcılarımızın kütüphane üyelikleri öğrenci işleri veritabanından otomatik olarak çekilmektedir. Ayrıca kaydınızın bulunmaması durumunda üniversitemizle ilişiğinizin teyidi halinde yeni kullanıcı kaydı oluşturulabilmektedir. Yeni kayıt için ödünç alma personeline başvuruda bulunabilirsiniz.
Bağışlanan kitaplar, ilgili komisyonca uygunluk açısından onaylandıktan sonra kütüphane dermesine dahil edilir.
Kütüphaneye bağışlamak istediğiniz materyalleri, teknik hizmetler kataloglama birimindeki ilgili personellere götürüp bağışta bulunabilirsiniz. Yıpranmış, kullanılamayacak durumda olan, kütüphane dermesinde yeterli nüshaları bulunan kaynaklar komisyonca kabul edilmemektedir. Bağış yapan kişi için bağışlanan kitapların isimleri, adetleri bağış formuna eklenebilir.
Kütüphane web sayfası üzerinden ... linkine tıklayarak abone olunan ve Ulakbim Ekual kapsamında sağlanan veritabanlarının tamamına erişim sağlayabilirsiniz.
Bu hizmetten Kütüphanelerarası İşbirliği Takip Sistemi (KİTS) aracılığıyla akademik, idari personel ile yüksek lisans ve doktora öğrencileri yararlanabilir. Kütüphanemizde mevcut olmayan kitapları kütüphaneler arası ödünç verme hizmeti ile getirtebilirsiniz. Bu hizmetten yararlanabilmek için, kitabın veya kitapların koleksiyonumuzda olup olmadığından katalog taraması yaparak emin olunuz. Kütüphanemizde yoksa kitap veya kitapların hangi kütüphanede olduğunu öğreniniz. Web sayfası üzerinden “KAÖ” alanını kullanılarak talepte bulunabilirsiniz.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi akademik, idari personeli ile yüksek lisans/doktora öğrencileri; tüm masrafların kendileri tarafından karşılaması kaydıyla üniversite kütüphanemiz aracılığı ile diğer üniversite kütüphanelerinden kitap/makale isteğinde bulunabilirler. Kütüphaneler arası ödünç isteği yapma yetkisi bulunan kullanıcılarımız kütüphanemiz web sayfasından sistemde bulunan “KAÖ İstek” formunu doldurarak talepte bulunabilirler.
Ödünç alınan eserin size belirtilen iade süresi dolmadan en az 3 (üç) gün önce ilgili personel ile iletişime geçerek talebinizi iletebilirsiniz. Ödünç alınan üniversite kütüphanesiyle iletişime geçildikten sonra onay alınıp alınmama durumuna göre size geri dönüşü yapılır.
(KAÖ/ILL) hizmetinden yüksek lisans, idari ve akademik personelimiz faydalanabilmektedir. Ödünç talebinde bulunulan üniversitenin ödünç politikalarına bağlı olarak ödünç alınabilecek eser sınırı da değişiklik gösterir. İstenilen materyaller kütüphanemizdeki ilgili personele bildirilir, karşı kütüphaneden sistem üzerinden istekte bulunur, olumlu dönüş alındığı takdirde kitap tarafımıza gönderilir. Gönderim işlemlerinde oluşan kargo bedeli kullanıcılara aittir.
(KAÖ/ILL) ile ilgili personelimiz, kitap geldiğinde sizi arayarak bilgi vermekte aynı zamanda bilgilendirme maili göndermektedir.
Kütüphanelerarası ödünç verme (ILL), özü kütüphane koleksiyonunda yer almayan basılı kitapların belli bir süre için Türkiye'de anlaşmalı üniversite ve araştırma kütüphanelerinden sağlandığı bir hizmettir.
Ön lisans ve lisans öğrencilerimiz için 3, lisansüstü öğrenciler ile akademik ve idari personelimiz için 5 kitap ödünç alma hakkı bulunmaktadır.
Kısmi zamanlı öğrenci başvuruları Yüzüncü Yıl Üniversitesi web sayfası ve Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı web sayfasından duyurulmaktadır. Başvuru tarihleri ve kontenjanlar açıklandığında Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığımıza başvuru formlarını iletebilirsiniz.
Kütüphanede kaybolan, unutulan eşyalar güvenliğe ya da salon sorumlularına teslim edilir.
Kütüphanemiz içerisinde kullanıcılırımız, ‘YYU KUTUPHANE’ isimli modem ağına bağlanarak http://internet.yyu.edu.tr/ adresinden internete erişebilirler. Öğrencilerin kullanıcı adı kısmına:‘Öğrenci no (başında "o’’ harfi olmadan)’, şifre kısmına ‘OBS şifrelerini' ; idari ve akadamik persoenelin ise kullanıcı adına: kurumsal e-mail, şifre kısmına da mail şifrelerini girmeleri gerekmektedir.
Kırtasiye işlemleri için kampüs içerisindeki fotokopi merkezlerinden destek alabilirsiniz.
Kullanıcı hesabı ile ödünç aldığınız ve iade ettiğiniz eserlerin listesine ulaşabilir, üzerinizde bulunan eserlerin iade tarihlerini takip edebilir, uzatma, ayırtma, eser isteğinde bulunma, kitap tarama işlemleri yapıp, kitap gecikme bedelinizi öğrenebilirsiniz.
Kütüphane kullanım kurallarını web sayfamızdan "Kütüphane Kuralları" bölümünden okuyabilirsiniz.
Kütüphanemizde “Açık Raf Sistemi’’ uygulanmaktadır. Bu sisteme göre kullanıcı aradığı kitabı bulmak için kütüphanemiz katalog tarama sayfasından yapar. Eğer aradığı kitap kütüphanemizde var ise durum bilgisine bakarak kitabın rafta olup olmadığını tespit eder, eğer kitap rafta ise yer numarasını alarak kitabı raftaki yerinden bulur. Aradığı kitabı rafta bulamazsa ilgili personelden yardım talebinde bulunabilir
Kütüphane hizmetleri hakkında bilgi almak ve kullanıcı eğitimi için kütüphanemizle telefon (0432 225 1695 / 29020) veya e-posta (hilalseker@yyu.edu.tr - kutuphane@yyu.edu.tr) üzerinden iletişime geçebilirsiniz.
http://librarycatalog.yyu.edu.tr/client/tr_TR/default adresi üzerinden ana sayfadaki tarama çubuğuna aranılan kelime (Yazar Soyadı –adı, eser adı, konu başlığı vb.) yazılarak tarama yapılır.
Web sayfamızdan ‘İletişim ve Öneri’ butonundan formu doldurup sorabilirsiniz. link
Ayrıca mesai saatlerinde kütüphanemizde çalışan idari personelimizden de destek alabilirsiniz.
Kütüphanemiz 2 Blok ve 4 salondan oluşmaktadır. Her bir salonda katalog taraması için bilgisayarlar mevcuttur. Ayrıca web sayfamız üzerinden kütüphaneye gelmeden katalog taraması yapabilirsiniz. http://librarycatalog.yyu.edu.tr/client/tr_TR/default
Öncelikle Üniversitemiz akademik ve idari personeli ile öğrencilerimiz olmak üzere tüm araştırmacılar kütüphanemizden hafta içi ve hafta sonu (08:00-22.00 ) saatleri arasında yararlanabilirler. Ancak ödünç kitap alabilmek için Üniversitemiz öğretim elemanı, idari personeli veya öğrencisi olmak zorunludur. Diğer kullanıcılar kütüphane içindeki hizmetlerden yararlanabilirler ancak ödünç kitap alamazlar. Basılı kaynaklara kütüphanemizi ziyaret ederek faydalanabilirsiniz. Elektronik kaynaklarımıza https://ekutuphane.yyu.edu.tr/vetisbt/?dil=tr&p=1&veritabani= adresinden erişebilirsiniz.
Hafta içi: (08:00-22.00)
Hafta sonu : (08:00-22.00)
Gecikme bedelinizi, kütüphane web sayfasından "Kütüphane Hesabım" butonundan kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yaparak öğrenebilirsiniz.
http://librarycatalog.yyu.edu.tr/client/tr_TR/default#
YYÜ Str. Gel. Dai. Başk. IBAN: TR650001500158007313441133 /Vakıf Bank hesabına ödedeğiniz gecikme bedelinin dekontunu açıklama kısmına isim soyisim ve gecikme bedeli notu ile kutuphane@yyu.edu.tr e-posta adresine iletebilirsiniz.
Kütüphanedeki kitapların dizilişi kaynakların erişimi bakımından önemli bir durum arz etmektedir, işinizin bittiği kitapları lütfen masalara bırakınız.
Kütüphane web sayfasında Katalog Tarama bölümünden ‘Yeni eklenenler‘ kısmından takip edebilirsiniz. http://librarycatalog.yyu.edu.tr/client/tr_TR/default/?
Kütüphanemizde bulunan basılı kaynaklarımız aracısız ve serbest erişimini sağlayan açık raf sisteminde ‘DEWEY’ onlu sınıflama sistemine göre önce numerik sonra alfabetik olarak sıralanmaktadır. (Detaylı Bilgi için TIKLAYINIZ.)
Kitap geciktirme bedeli, iade tarihinden 3 gün sonra işlemeye başlar. 3 gün içerisinde getirilen kitapların bedeli hesaba işlenmemektedir.
İade tarihinden sonra günlük bedel işlem ücreti 50 kuruş olup kullanıcının hesabına işlemektedir.
Kütüphanemizdeki basılı kitaplarımız, lisans ve ön lisans öğrencilerimiz için 15 gün,
Lisans üstü öğrenciler,akademik ve idari personellerimiz için 30 gün süre ile ödünç verilmektedir.
Akademik düzeyde üretilecek makalelerdeki kopyacılık (intihal) oranını otomatik olarak tespit etmek için doktora ve üzeri ünvana sahip kullanıcılara kurumsal e-posta adresleri ile yönetici tarafından hesap oluşturulmaktadır. (Ithenticate yönetici iletişim bilgisi: hilalseker@yyu.edu.tr / 29020)
ÖNEMLİ: Program, sadece makalelerin intihal tespitinde kullanılmalı, öğrenci ödevleri ve tezlerin intihal tespitinde kullanılmamalıdır. Aksi durumlarda kullanıcıların hesapları askıya alınacaktır.
ISBN (International Standard Book Number), Uluslararası Standart Kitap Numarasını ifade eder.
Hızla değişen ve gelişen dünyamızda artan bilgi üretimini izleyebilmek ve geniş çapta kullanıma sunmak için 1972 yılında Uluslararası Standartlar Organizasyonu (ISO) tarafından hazırlanan ve üye ülkelerin onayı ile yürürlüğe giren bir kitap numaralama sistemidir. Amaç, kitap numaralarının uluslararası bir yöntemle düzenlenerek standardize edilip, Uluslararası Standart Kitap Numarası (ISBN) verilerek belirli bir yayımcının yayınladığı bir materyalin kimliğini tanımlamaktır.
ISSN, (International Standart Serial Number) Uluslararası Standart Süreli Yayın Numarasını ifade eder.
Danışma kaynakları (sözlükler, ansiklopediler, indeksler, almanaklar, yıllıklar, atlaslar v.b.), süreli yayınlar, lisansüstü ve doktora tezleri, yazma ve nadir basma eserler, ayırtılmış kitaplar Daire Başkanlığı tarafından kütüphane dışına çıkarılmasında sakınca bulunan materyaller ödünç verilmez.
Web sayfamızda tüm veri tabanlarının ve diğer elektronik kaynakların “kullanım kılavuzları” mevcuttur. Elektronik kaynaklarla ilgili soru ya da sorunlarınızı 0432 225 1695 (29020) dahili telefon numarasıyla, hilalseker@yyu.edu.tr e-posta adresiyle veya web sayfamızdan "İletişim ve Öneri" menüsünden iletebilirsiniz.
Ödünç almak istediğiniz eser başka biri tarafından ödünç alınmışsa kütüphane sisteminden üye girişi yaparak oturum açıldıktan sonra esere ilişkin katalog taraması yapılmalı; aranan eser bulunduktan sonra üzerine tıklanarak çıkan detaylı bilgilerin altında yer alan “AYIRT” butonuna tıklanarak ayırtma işlemi gerçekleştirilmelidir.
Ayırtma işlemi yapılan eser iade edildiğinde sistem tarafından ayırtma işlemi yapan kullanıcının e-posta adresine bilgilendirme maili gönderilir. Ayırtılan eser iade edildikten sonra 3 gün içinde alınmazsa sıradaki okuyucuya geçer ya da ayırtma hakkı düşer.
ÖNEMLİ: Üyeler, sistemde yer alan iletişim bilgilerini (telefon, elektronik posta adresi vb.) güncel tutmakla yükümlüdür. Eksik veya güncel olmayan bilgiler nedeni ile üyelere ulaşmayan bildirimler sonucu doğan yaptırımlardan Daire Başkanlığı sorumlu olmayacaktır. (Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ )
Kütüphane içindeyseniz; self-check cihazlarımızdan uzatma işlemini yapabilirsiniz. Kütüphane dışındaysanız; Web Sayfasından ya da Cep Kütüphanem uygulamasından üye girişi yaparak uzatma işlemini yapabilirsiniz.
Bir eser için 2 kez uzatma yapabilirsiniz. Uzatma butonu yalnızca iade tarihinden üç gün önce aktif olur.
ÖNEMLİ: Üzerinizde iadesi gecikmiş bir eser varsa ya da uzatma işlemi yapmak istediğiniz eser bir başka kullanıcı tarafından ayırtılmışsa sistem uzatma işlemine izin vermez.
Kütüphane web sayfası içinde veri tabanları sayfasında her veri tabanı için hangi alanları kapsadığına dair açıklamalar yer almaktadır. (Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ )